לאיזה קורס עזרה ראשונה להירשם ?
top of page

עוד לא נרשמת לניוזלטר שלנו ? 

לאיזה קורס עזרה ראשונה להירשם ?

עודכן: 16 בדצמ׳ 2021

אם זו הפעם הראשונה שעליך להירשם ל #קורסעזרהאשונה או שעברו כמה שנים טובות מהפעם האחרונה שנרשמת, המאמר הזה מיועד עבורך. להלן המדריך המלא להתאמת קורס עזרה ראשונה :


נכון שכנראה חלה חובה עליך לעבור #הסמכתעזרהראשונה (כזו או אחרת) במסגרת לימודיך או עבודתך, וברור שברצונך לסיים עם זה בהקדם האפשרי. עם זאת, היות וההנחיות משתנות בין מקומות העבודה השונים, בנוסף לכך שתקנות החלות בנושא בכל תחום עיסוק מגוונות ולכך שהפרוטוקולים הרפואיים מתעדכנים מדי כמה שנים – חלה עליך האחריות לוודא את דגשים הבאים בטרם הרשמתך לקורס עזרה ראשונה או #ריענוןתעודתמגישעזרהראשונה :


היקף שעות ההסמכה


שאל/י את עצמך מהו תחום עיסוקך הנוכחי ? (מה התפקיד שלך כיום בעבודה). לאחר מכן, לשאול ממוקדות את המעסיק שלך במקום עבודתך : באיזה היקף שעות לקורס עזרה ראשונה עליך לעמוד.


דרך נוספת לברר היקף שעות ההסמכה ל #תעודתמגישעזרהראשונה היא להיעזר בקולגות לעבודה, אשר עברו לאחרונה קורס מסמיך או קורס #ריענוןעזרהראשונה. אגב...ייתכן שעברת כבר בעבר #קורסעזרהראשונהמסמיך לצורך קבלת תעודת הסמכה לתפקידך הנוכחי, כך שבאפשרותך לברר במוסד האקדמאי שבו למדת או פשוט להציץ ב #תעודתמער (#מגישעזרהראשונה) אשר ברשותך.


כמובן שתמיד אפשר לחפש בגוגל, אך יש לקחת בחשבון שהמידע אינו תמיד עדכני ולכן עלול להטעות.

באפשרותך להיעזר בעמוד קורסי העזרה ראשונה באתר, בכדי להתאים את סוג הקורס הרצוי, היקף השעות ולהתאים לתחום העיסוק הנוכחי שלך ו/או למקום עבודתך.


תוקף התעודה

להלן דוג' למועד פקיעת תוקף תעודת מע"ר
להלן דוגמא למועד פקיעת תוקף תעודת מע"ר

עכשיו, שידוע לך היקף השעות הרלוונטי לתחום העיסוק שלך, נניח שעברת קורס מסמיך בעבר שהיקפו תואם לדרישות בתחום העיסוק שלך, כך שכעת נותר רק לבדוק האם התעודה שברשותך בתוקף או שתוקפה עומד לפוג בחודש-חודשיים הקרובים.


*אם במקרה היקף השעות בתעודה שברשותך אינו תואם את הדרישות לתחום העיסוק שלך, יהיה עליך להירשם לקורס מסמיך בהיקף המתאים (אפילו אם התעודה שלך בתוקף...).


לפניך 3 אופציות

התעודה לא בתוקף או נאבדה ?

לא ניתן לבצע קורס ריענון לתעודה שפג תוקפה. לכן, עליך להירשם לקורס מסמיך מחדש.

לתשומת ליבך - ריענון תעודה שפג תוקפה אינו עומד בדרישות ותקנות משרד הבריאות.

התעודה בתוקף לזמן ארוך ?

אחלה ! הכי פשוט לשים תזכורת לעצמך כחודשיים בטרם פקיעת תוקף התעודה, בכדי להירשם לקורס ריענון בזמן.


תוקף התעודה עומד לפוג בזמן הקרוב ?

צריך להירשם לקורס ריענון עזרה ראשונה לפני שפג תוקפה, בכדי להימנע מביצוע קורס מלא מחדש.


ואם מעולם לא עברת קורס בעבר

איך אומרים אצלנו בתחום רפואת החירום : "אם יש ספק - אין ספק". ולכן, זה הזמן להירשם לקורס מסמיך :) .


" לתשומת ליבך – ריענון תעודה שפג תוקפה אינו עומד בדרישות ותקנות של משרד הבריאות "

לסיכום, חשוב לוודא שהיקף הקורס תואם לתחום העיסוק הנוכחי שלך באופן כללי ולדרישות קונקרטיות שנוגעות פיסית למקום עבודתך הנוכחי. אם ברשותך #תעודתמע"ר, כדאי לשים לב לתאריך פקיעת תוקף התעודה ולהיערך בהתאם לקראת הריענון הבא שלך. אם אין ברשותך תעודת מע"ר (הכוונה – פיסית ביד) או שהתעודה אשר ברשותך לא בתוקף, יש לשים לב שבמידה והינך אחראי/ת על קבוצת משתתפים בזמן עבודתך, אינך מבוטח במקרה חירום רפואי. במקרה של תעודה שפג תוקפה, עדיף תמיד להיות מכוסה ( אפילו במחיר של עוד כמה שקלים ! ) ולעשות קורס מלא מחדש ופשוט לזכור לרענן בזמן.


הידעת ?

באחריות המעסיק לוודא שברשותך תעודת מע"ר מסמיכה (אפילו אם היא לפני עשור), וכן שברשותך תעודת ריענון מע"ר – אשר בתוקף ואשר תוקפה הינו לפני יום פקיעת התעודה הקודמת.


ומה קורה כביכול בפרק הזמן שהינך מועסק במקום עבודתך ללא תעודת מע"ר בתוקף או שאין לך בכלל תעודת מע"ר, על אף שנדרשת, וטרם נרשמת לקורס או ריענון ? חשוב לדעת שאינך מכוסה ברמת הביטוח.



מקווים שהאינפורמציה הייתה יעילה עבורך ואם אהבת את המאמר - שתף/י אותו .


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page