למה ללמוד עזרה ראשונה
top of page

עוד לא נרשמת לניוזלטר שלנו ? 

למה ללמוד עזרה ראשונה ?

עודכן: 14 בספט׳ 2021

כמעט כל אדם שנרשם ל #קורסעזרהראשונה מודע לכך שהוא קודם כל צריך ואחר כך רוצה. מתוך אלו שצריכים להירשם ישנה התפלגות ל-2 אוכלוסיות עיקריות (לפי סוג הצורך):


לצורכי עבודה

למשל : סטודנטים להוראה בסמינר הקיבוצים זקוקים לקורס עזרה ראשונה מסמיך בהיקף 44 שעות פדגוגיות לצורך קבלת תעודת הסמכה כעובד הוראה. הם גם יודעים שבכדי להמשיך לעבוד בתפקיד במסגרת משרד החינוך, יצטרכו לרענן את #תעודתמגישעזרהראשונה שברשותכם מדי שנתיים, באמצעות קורס #ריענוןעזרהראשונה בהיקף 22 שעות פדגוגיות.


לצורך אישי

למשל : זוגות צעירים המצפים לילד והורים טריים, אשר מודעים לחשיבות הידע המקצועי והפרקטי שמועבר ב #קורסהחייאתתינוקותוילדים, או משפחות לחולי לב שרואים לנכון להיות ערוכים במקרה הצורך.

הדרך הנכונה להציל חיים

" ... החוויה ההדרכתית באינקורס, מהנה ככל שתהיה, מותירה חותם שמלווה מגישי עזרה ראשונה לאורך שנים, אותו החותם אשר מקנה כלים פרקטיים לתפקד ברגע אמת של מקרה חירום רפואי ואת היכולת לשלוף אותם בביטחון מבלי לבזבז זמן קריטי ..."

אין שום דבר פסול בהרשמה ל #קורסעזרהראשונה בשל צורך שהתעורר ו"לסמן וי" על עוד פרויקט שסיימת בהצלחה (=הוסמכת כמגיש/ת עזרה ראשונה וקיבלת #תעודתמגישעזרהראשונה בתוקף). למעשה, אנחנו "מסמנים וי" על רשימת הקניות בסופר, יעד נוסף שכבשנו בעולם או עוד מבחן במכללה – נכון? זה גם נכון (כנראה) שלא נתפשר על סוג הקפה בזמן קניות או על המסלול והיעדים בטיסה הבאה שלנו לחו"ל וגם הבחינה במכללה כנראה חלק מתואר שבחרנו מראש ושקלנו בקפידה גם היכן ללמוד אותו.


אז בעצם בכל רגע נתון בחייך שבו הינך "סימנת וי", עדיין היה חשוב לך להפיק מכך עונג בעתיד הקרוב (הקפה שנשתה מחר בבוקר) או הרחוק (הטיול שסגרנו לעוד חצי שנה). בדומה לכך, כאשר הדבר נוגע להרשמה לקורס עזרה ראשונה, רצוי לוודא שהידע והכלים ילוו אותך - הן לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק. לכן, גם כאן יש לברור בקפידה, היות וכשזה נוגע להצלת חיים - לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר.

לא משנה אם נרשמת ל #קורסעזרהראשונה מתוך רצון או מתוך צורך, עדיין השקעת בו זמן וכסף והיית רוצה לקבל תמורה להשקעתך (אותו העונג). בטווח המידי המשתתפים נהנים מחוויה הדרכתית שוברת שגרה, קלילה ומגניבה ובטווח הרחוק ידעו להציל חיים (וזה העונג האמיתי!).


החוויה ההדרכתית באינקורס, מהנה ככל שתהיה, מותירה חותם שמלווה מגישי עזרה ראשונה לאורך שנים, אותו החותם אשר מקנה כלים פרקטיים לתפקד ברגע אמת של מקרה חירום רפואי ואת היכולת לשלוף אותם בביטחון מבלי לבזבז זמן קריטי. שהרי "חוק מרפי" אומר שדווקא ברגע זה, חיי המטופל כן יהיו תלויים בידיך בלבד...

(ולא אנחנו לא מנסים "להפחיד", פשוט מדברים מתוך ניסיון)


בקיצור, "תסמנו וי" אבל תנו לנו להקנות לכם את הביטחון, הידע והכלים הדרושים לתפקד תכלס ברגע אמת.


פוסטים קשורים

הצג הכול

אסתמה

bottom of page